ערבות

ערבות מופיע בפרויקט השו"ת

  


נמצאו 2900 מקורות עבור ערבות. להלן תוצאות 1 - 10

בפרוייקט השו"ת המקוון 344,126 מקורות


1

יהושע פרק ד

 יְהוֹשֻׁעַ וַיְמַהֲרוּ הָעָם וַיַּעֲבֹרוּ:(יא) וַיְהִי כַּאֲשֶׁר תַּם כָּל הָעָם לַעֲבוֹר וַיַּעֲבֹר אֲרוֹן יְקֹוָק וְהַכֹּהֲנִים לִפְנֵי הָעָם:(יב) וַיַּעַבְרוּ בְּנֵי רְאוּבֵן וּבְנֵי גָד וַחֲצִי שֵׁבֶט הַמְנַשֶּׁה חֲמֻשִׁים לִפְנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר אֲלֵיהֶם מֹשֶׁה:(יג) כְּאַרְבָּעִים אֶלֶף חֲלוּצֵי הַצָּבָא עָבְרוּ לִפְנֵי יְקֹוָק לַמִּלְחָמָה אֶל עַרְבוֹת יְרִיחוֹ: ס(יד) בַּיּוֹם הַהוּא גִּדַּל יְקֹוָק אֶת יְהוֹשֻׁעַ בְּעֵינֵי כָּל יִשְׂרָאֵל וַיִּרְאוּ אֹתוֹ כַּאֲשֶׁר יָרְאוּ אֶת מֹשֶׁה כָּל יְמֵי חַיָּיו: פ(טו) וַיֹּאמֶר יְקֹוָק אֶל יְהוֹשֻׁעַ לֵאמֹר:(טז) צַוֵּה אֶת הַכֹּהֲנִים נֹשְׂאֵי אֲרוֹן הָעֵדוּת וְיַעֲלוּ מִן הַיַּרְדֵּן:(יז) וַיְצַו יְהוֹשֻׁעַ אֶת הַכֹּהֲנִים לֵאמֹר עֲלוּ מִן הַיַּרְדֵּן:(יח) וַיְהִי בעלות כַּעֲלוֹת הַכֹּהֲנִים נֹשְׂאֵי אֲרוֹן בְּרִית

2

ירמיהו פרק ה

 מֵאֲנוּ לָשׁוּב:(ד) וַאֲנִי אָמַרְתִּי אַךְ דַּלִּים הֵם נוֹאֲלוּ כִּי לֹא יָדְעוּ דֶּרֶךְ יְקֹוָק מִשְׁפַּט אֱלֹהֵיהֶם:(ה) אֵלֲכָה לִּי אֶל הַגְּדֹלִים וַאֲדַבְּרָה אוֹתָם כִּי הֵמָּה יָדְעוּ דֶּרֶךְ יְקֹוָק מִשְׁפַּט אֱלֹהֵיהֶם אַךְ הֵמָּה יַחְדָּו שָׁבְרוּ עֹל נִתְּקוּ מוֹסֵרוֹת:(ו) עַל כֵּן הִכָּם אַרְיֵה מִיַּעַר זְאֵב עֲרָבוֹת יְשָׁדְדֵם נָמֵר שֹׁקֵד עַל עָרֵיהֶם כָּל הַיּוֹצֵא מֵהֵנָּה יִטָּרֵף כִּי רַבּוּ פִּשְׁעֵיהֶם עָצְמוּ משבותיהם מְשׁוּבוֹתֵיהֶם:(ז) אֵי לָזֹאת אסלוח אֶסְלַח לָךְ בָּנַיִךְ עֲזָבוּנִי וַיִּשָּׁבְעוּ בְּלֹא אֱלֹהִים וָאַשְׂבִּעַ אוֹתָם וַיִּנְאָפוּ וּבֵית זוֹנָה יִתְגֹּדָדוּ:(ח) סוּסִים מְיֻזָּנִים מַשְׁכִּים הָיוּ אִישׁ אֶל אֵשֶׁת רֵעֵהוּ יִצְהָלוּ:(ט) הַעַל אֵלֶּה לוֹא אֶפְקֹד נְאֻם יְקֹוָק וְאִם בְּגוֹי אֲשֶׁר כָּזֶה לֹא תִתְנַקֵּם

3

משנה מסכת סוכה פרק ג

 ענביו מרובות מעליו פסול ואם מיעטן כשר ואין ממעטין ביום טוב:משנה ג[*] ערבה גזולה ויבשה פסולה של אשירה ושל עיר הנדחת פסולה נקטם ראשה נפרצו עליה והצפצפה פסולה כמושה ושנשרו מקצת עליה ושל בעל כשרה:משנה ד[*] רבי ישמעאל אומר שלשה הדסים ושתי ערבות לולב אחד ואתרוג אחד אפילו שנים קטומים ואחד אינו קטום רבי טרפון אומר אפילו שלשתן קטומים רבי עקיבא אומר כשם שלולב אחד ואתרוג אחד כך הדס אחד וערבה אחת:משנה ה[*] אתרוג הגזול והיבש פסול של אשרה ושל עיר הנדחת פסול של ערלה פסול של תרומה טמאה פסול של תרומה טהורה לא יטול ואם נטל

4

משנה מסכת פרה פרק ה

 משנה ח[*] שתי שקתות שבאבן אחת קדש אחת מהם המים שבשניה אינן מקודשין היו נקובות זו לזו כשפופרת הנוד או שהיו המים צפין על גביהן אפי' כקליפת השום וקדש את אחת מהן המים שבשניה מקודשין:משנה ט[*] שתי אבנים שהקיפן זו לזו ועשאן שוקת וכן שתי ערבות וכן השוקת שנחלקה המים שביניהם אין מקודשין עשאן בסיד או בגפסים והן יכולות להנטל כאחת המים שביניהם מקודשין:

5

תוספתא מסכת כלים (בבא מציעא) (צוקרמאנדל) פרק יא

 טומאה חישב עליה ר' מטמא וחכמים אומרים עד שיעשה בה מעשה יתר על כן שנסדקה אפי' זבין וזבות נדות ויולדות יושבות ושוכבות טהורה נפחתה במוצאי רמונים טהורה מכלל טומאה חישב עליה ר' עקיבא מטמא וחכמים מטהרין עד שיקצע אמר ר' יוסי מעשה שהביא מכפר עדים לפני רבן גמליאל יותר מששים ערבות והיה משערן גדולה לסאה סאה והקטנה שני לוגין וקרובין דברים של סאה סאה מחזקת תשעה קבין: הלכה גערבה הפיסינות שמשני לוגין ועד תשעה קבין בית שמאי אומרים מדרס ובית הלל אומר טמא מת והחמת בית שמאי אומרים מלאה ועומדת ובית הלל אומרים מלאה וצרורה ר' יוסי בר' יהודה

6

תוספתא מסכת כלים (בבא קמא) (צוקרמאנדל) פרק ג

 ר' שמעון בן אלעזר אומר משם ר' מאיר וכן היה ר' יהודה אומר כדבריו כדרך קבלתה טמאה שלא כדרך קבלתה טהורה נטלה האוזן ונשברה הדות מטמא וחכמים מטהרין שכלי שטהר שעה אחת אין לו טומאה לעולם: הלכה יחבית שנפחתה ומקבל על דפנה או שנחלקה כמין שתי ערבות ר' יהודה מטהר וחכמים מטמאין שמתחלה לכך נעשית להיות מטה על צדה ומוציא מה שבתוכו לצדדין ואם היתה גסטרה הרי זו טהורה שלא אמרו שירין לשירין אלא שירין לכלים אי זו הוא גסטרא כל שנסדקין אזניה ואפילו אחת מהן נסדקה למטה מאזניה אף על פי שאזניה קיימות הרי זו כגסטרא ואם מתחלה

7

תוספתא מסכת פרה (צוקרמאנדל) פרק ה

 קדוש לכל אחד ואחד ר' יהודה אומר משום ר' אליעזר עשה לה עטרה של טיט כדי שילכו מים לשם בין שניטלת עמה ובין שאין ניטלת עמה כשרה השוקת שבטיט אם ניטלת עמה כשרה ואם לאו פסולה: הלכה ישתי אבנים שהקיפן זו לזו ועשאן שוקת וכן שתי ערבות וכן השוקת שנחלקה אמר ר' יוסי בזו הלכה קפצתי לפני ר' עקיבא ואמרתי לפניו שתיהן אינן מקודשות שהמים שבסדק אינן אגודין ככלי ואם נגע בספוג שהמים חוצה לו פסולה ואם לא נפל לתוך מקודשין נוטלו וסוחטו והמים כשרין:

8

מסכתות קטנות מסכת אבות דרבי נתן נוסחא א פרק לז

 כ"א כ"ב). ר"מ אומר מה ת"ל וידעת את ה' אלא מלמד שכל אדם שיש בו כל מדות הללו יודע דעתו של מקום: ז' מדורות הן אלו הן. מדור עליון. ומדור תחתון. ואויר העולם. וד' עליונים: ר"מ אומר שבע רקיעין הן. אלו הן. וילון. רקיע. שחקים. זבול. מעון. מכון. ערבות: כנגדן קרא לארץ ז' שמות אלו הן. ארץ. אדמה. ארקא. חרבה. יבשה. תבל. חלד. למה נקרא שמה תבל על שם שהיא מתובלת בכל. דבר אחר שדרכה להכניס ואין דרכה להוציא: ז' מעלות בין צדיק לצדיק אשתו נאה משל חבירו. בניו נאים משל חבירו. שנים אוכלין בקערה אחת זה טועם לפי מעשיו

9

מסכתות קטנות מסכת דרך ארץ פרק המינין

 עליהם, ובכל אחד ואחד משרתים ושרפים ואופנים וכרובים וגלגלים וכסא הכבוד, ואל תתמה בדבר זה, שהרי מלך בשר ודם יש לו כמה מקומות, אחת של חמה ואחת של צנה, ועליך להביט בדבר זה, על אחת כמה וכמה למלך חי העולמים שהכל שלו, ובזמן שהן עושין רצונו של מקום, שוכן על ערבות בשבעה רקיעים ואין מתרחק מהם כלום, שנאמר מבין שני הכרבים וידבר אליו, ובשעת הכעס עולה ויושב בשמי מרום והכל צועקים ובוכים ואין קולם נשמע וגוזרין צום ומתפלשין באפר ומתכסים בשקים ומורידין דמעות.

10

תלמוד ירושלמי (וילנא) מסכת סוכה פרק ג

 יג עמוד ב] אם כן למה נאמר וערבי נחל פרט לצפצפה איזו היא של צפצפה העשויה כמין מגל פסולה. כמין מסר כשירה. איזו היא ערבה פסולה עלה עגול וקנה לבן איזו היא ערבה כשירה עלה ארוך וקנה אדום:הלכה דמתני' ר' ישמעאל אומר ג' הדסים ושתי ערבות לולב אחד ואתרוג א' ואפילו שנים קטומים וא' שאינו קטום רבי טרפון אומר אפילו שלשתן קטומין ר' עקיבה אומר כשם שלולב אחד ואתרוג אחד כך הדס א' וערבה אחת: גמ' ר' ישמעאל דרש פרי עץ הדר אחד. כפות תמרים א'. וענף עץ עבות ג'. וערבי נחל שתים. ושתי דליות אחת שאינה קטומה.

1234567891011121314151617181920