סליחות

סליחות מופיע בפרויקט השו"ת

  


נמצאו 982 מקורות עבור סליחות. להלן תוצאות 1 - 10

בפרוייקט השו"ת המקוון 344,126 מקורות


1

נחמיה פרק ט

 מִסֶּלַע הוֹצֵאתָ לָהֶם לִצְמָאָם וַתֹּאמֶר לָהֶם לָבוֹא לָרֶשֶׁת אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר נָשָׂאתָ אֶת יָדְךָ לָתֵת לָהֶם:(טז) וְהֵם וַאֲבֹתֵינוּ הֵזִידוּ וַיַּקְשׁוּ אֶת עָרְפָּם וְלֹא שָׁמְעוּ אֶל מִצְוֹתֶיךָ:(יז) וַיְמָאֲנוּ לִשְׁמֹעַ וְלֹא זָכְרוּ נִפְלְאֹתֶיךָ אֲשֶׁר עָשִׂיתָ עִמָּהֶם וַיַּקְשׁוּ אֶת עָרְפָּם וַיִּתְּנוּ רֹאשׁ לָשׁוּב לְעַבְדֻתָם בְּמִרְיָם וְאַתָּה אֱלוֹהַּ סְלִיחוֹת חַנּוּן וְרַחוּם אֶרֶךְ אַפַּיִם וְרַב וחסד חֶסֶד וְלֹא עֲזַבְתָּם:(יח) אַף כִּי עָשׂוּ לָהֶם עֵגֶל מַסֵּכָה וַיֹּאמְרוּ זֶה אֱלֹהֶיךָ אֲשֶׁר הֶעֶלְךָ מִמִּצְרָיִם וַיַּעֲשׂוּ נֶאָצוֹת גְּדֹלוֹת:(יט) וְאַתָּה בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים לֹא עֲזַבְתָּם בַּמִּדְבָּר אֶת עַמּוּד הֶעָנָן לֹא סָר מֵעֲלֵיהֶם בְּיוֹמָם לְהַנְחֹתָם בְּהַדֶּרֶךְ וְאֶת עַמּוּד הָאֵשׁ בְּלַיְלָה לְהָאִיר לָהֶם וְאֶת הַדֶּרֶךְ אֲשֶׁר יֵלְכוּ בָהּ:(כ)

2

פסיקתא דרב כהנא (מנדלבוים) פיסקא כה - סליחות

 פסיקתא דרב כהנא (מנדלבוים) פיסקא כה - סליחותסליחות.[א] ויאחז צדיק דרכו וטהר ידים וג' (איוב יז: ט). צדיק, זה הקב"ה, דכת' ביה כי צדיק י"י צדקות אהב (תהלים יא: ז). וטהר ידים, זה הקב"ה, דכת' טהור עינים מראות ברע (חבקוק א: יג). יוסיף אומץ (איוב שם /י"ז/), זה הק' שהוא מעצים כוחן של צדיקים שיעשו רצונו. ד"א ויאחז צדיק, זה משה, וצדקת י"י עשה ומשפטיו עם ישראל (דברים לג: כא). וטהר ידים, זה משה דכת' ביה לא חמור אחד מהם נשאתי (במדבר טז: טו). יוסיף אומץ, זה משה שהוא מעצים כוח גבורה, כמה דאת אומ' ועתה יגדל נא כוח

3

מדרש תנחומא (ורשא) פרשת בראשית

 יום טוב זה ששנינו מגילה נקראת וכו', ליושב בתענית שאסור לישב בתענית בשבת שאם חל י"ד להיות באחד בשבת אסור להתענות בשבת ובערב שבת נמי אסור מפני טורח שבת אלא מקדימין ומתענין בחמישי שהוא אחד עשר באדר ואם חל ארבעה עשר בשבת אסור להתענות בע"ש מפני טורח שבת שעיקר תענית סליחות ורחמים הוא, ואתי לאימנועי מכבוד שבת, וכבוד שבת עדיף מאלף תעניות, דכבוד שבת דאורייתא ותענית דרבנן ואתי כבוד שבת דאורייתא ודחי תענית דרבנן, אלא מקדימין ומתענין בחמישי בשבת שהוא י"ב, ואם חל י"ד בע"ש מתענין בחמישי שהוא שלשה עשר וכן פי' במשנה כיצד חל להיות בשני כפרים ועירות גדולות

4

מדרש תהלים (שוחר טוב; בובר) מזמור כה

 אחר [כה, א] אליך ה' נפשי אשא]. בזמן שבית המקדש קיים, אדם חוטא ומביא קרבן ומכפר לו, עכשיו שאין לנו קרבן, הרי נפשנו נשואה עלינו בתענית, ותחשוב עינוי נפשנו לקרבן שלם, ואין לנו להתלות אלא על רחמיך, לכך נאמר אליך ה' נפשי אשא. ר' יהודה אומר אף הקב"ה וויתר לנו סליחות הרבה, שנאמר ואל (ה') אלהינו כי ירבה לסלוח (ישעיה נה ז).[ד] דבר אחר [כה, א] אליך ה' נפשי אשא. אמר שלמה מים קרים על נפש עיפה (משלי כה כה), דוד היה מעייף בתורה, והיתה נפשו שוקקת להיות בבית המדרש, שנאמר ה' אהבתי מעון ביתך (תהלים כו ח), נכספה

5

זוהר - רעיא מהימנא כרך ג (במדבר) פרשת נשא

 יי' חסדו, ובלילה שירה עמי דא גבורה, שירה (דברים לג) בכור שורו הדר לו (יחזקאל א) ופני שור מהשמאל, וגבריאל שלוחיה וצריך לשורר ולנגן בחדוה בחמרא דאורייתא (לאתעסקא לשלחא קרבנא קמי מלכא בחדוה ומאן דלית ליה רשו) לאתעסקא באורייתא יקיים (איכה ב) קומי רני בלילה לראש אשמורת ויימא באשמורות כמה סליחות ותחנונים ובקשות בכל מיני רנה בגרוניה דאיהו כנור לאפקא ביה קלא בשית כנפי ריאה עם וורדא, בשית עזקאן דקנה ודא ו' ויפוק ליה מלבא דתמן בינה כמה דאוקמוה מארי מתניתין הלב מבין יפוק בן מבינה מבן יה דאיהו ו' דאיהו אפרוח בשית גדפין, ויסלק ליה בשית עזקאן דקנה דאינון

6

זוהר מהדורת הסולם - במדבר פרשת נשא מאמר ובלילה שירה עמי

 אל תהי קלה בעיניך, והאי איהו יומם יצוה יי' חסדו.[אות יא] ובלילה שירה עמי, דא גבורה. שירה: בכור שורו הדר לו. ופני שור מהשמאל, וגבריאל שלוחיה, וצריך לשורר ולנגן בחדוה בחמרא דאורייתא, לאתעסקא באורייתא, יקיים קומי רני בלילה לראש אשמורת.[אות יב] ויימא באשמורות, כמה סליחות ותחנונים ובקשות, בכל מיני רנה בגרוניה, דאיהו כנור לאפקא ביה קלא, בשית כנפי ריאה עם וורדא. בשית עזקאן דקנה. ודא ו'. ויפוק ליה מלבא, דתמן בינה. כמה דאוקמוה מארי מתניתין, הלב מבין. יפוק בן מבינה, מבן יה, דאיהו ו', דאיהו אפרוח בשית גדפין. ויסלק ליה בשית עזקאן דקנה, דאינון שש מעלות לכסא.[אות

7

פירוש הסולם לזוהר - במדבר פרשת נשא מאמר ובלילה שירה עמי

 זהו גבורה דז"א, כי שירה היא כמו בכור שורו הדר לו. ופני שור מהשמאל. ושירה ושור שוים זה לזה. וגבריאל הוא שליחו של הגבורה, וצריך לשורר לנגן בשמחה ביינה של תורה, לעסוק בתורה, ולקיים, קומי רוני בלילה לראש אשמורות.[אות יב] ויימא באשמורות כמה וכו': ויאמר באשמורות כמה סליחות ותחנונים ובקשות, בכל מיני רנה בגרונו, שהוא כנור להוציא בו קול בשש כנפי ריאה, דהיינו חמשה אונות הריאה עם וורדא, שהיא אונה קטנה התלויה בריאה. ובשש טבעות הקנה, וזה רומז על ו', כנגד ז"א, שהוא יוצא מן הלב, ששם הוא בינה. כמו שהעמידו בעלי המשנה, הלב מבין. ויצא בן, שהוא ז"א,

8

סדר רב עמרם גאון (הרפנס) סדר שני וחמישי

 על נחלתך חוסה נא כרב רחמיך. לך ה' הצדקה עושה נפלאות בכל עת.הבט נא ורחם נא במהרה למען שמך, ברחמיך הרבים ה' אלהינו. רחם והושיעה צאן מרעיתך ואל ימשל בנו קצף, כי לך עינינו תלויות. הושיענו למען שמך הביטה ועננו בעת צרה כי לך ה' הישועה. בך תוחלתנו אלוה סליחות אנא סלח נא טוב וסלח, כי אל מלך חנון ורחום אתה.אנא מלך חנון רחום זכור והבט לברית בין הבתרים, ותראה לפניך עקידת יחיד, למען ישראל אבינו עננו והושיענו, כי שמך נקרא עלינו עושה נפלאות בכל עת ועת. עשה עמנו כחסדך חנון ורחום, הביטה ועננו בעת צרה כי לך

9

סדר רב עמרם גאון (הרפנס) סדר תענית

 להיות כמו ששמענו, ר' יהודה אומר מטופל ואין לו וכו' עד שלא יצא עליו שם רע בילדותו. השתא כל כך אנו צריכין אפילו מילדותו מרננין עליו, עכשיו, לא כל שכן שמסלקין אותו.ובשביל שליח צבור סומא, שדרו, כשר הוא ואין מסלקין אותו בזמן שמעשיו מתוקנין.ולומר סליחות כך ראוי, כשמגיע שליח צבור בחנון המרבה לסלוח אינו חותם אלא מתחיל בסליחות.ובהתחלת סליחות הרבה מנהגות, יש שמתחילין, לא בחסד ולא במעשים באנו לפניך. ויש שמתחילין, אתאנו על שמך. ויש שמתחילין כך:אבינו מלכנו אבינו אתה. אבינו מלכנו רחם עלינו. סלח לנו אבינו כי חטאנו, מחל לנו מלכנו כי פשענו. כי אתה

10

סדר רב עמרם גאון (הרפנס) סדר תשעה באב

 וכנחל שוטף שלל גוים. כי אתה ה' באש הצתה ובאש אתה עתיד לבנותה, שנאמר ואני אהיה לה נאם ה' חומת אש סביב ולכבוד אהיה בתוכה. ברוך אתה ה' מנחם ציון ובונה ירושלם.זו התפלה שמתפללין ערבית שחרית ומנחה.ובשחרית יורד שליח צבור ומתפלל ככל התעניות, ואומר סליחות בחנון ומרבה לסלוח. ועננו בין גואל לרופא. ויחיד אומרה בשומע תפלה כמו שאומר בכל תעניות, וכך מנהג בשתי ישיבות.ותשעה באב שחל להיות במוצאי שבת אין אומרים ויהי נועם ה' אלהינו, וכן סדר קדושה הכי נמי, דכל מקום שאין אומרים ויהי נועם אין אומרים סדר קדושה.ולאחר שקורא קינות אומר ובא לציון גואל,

1234567891011121314151617181920