מרחקים

מרחקים מופיע בפרויקט השו"ת

  


נמצאו 490 מקורות עבור מרחקים. להלן תוצאות 1 - 10

בפרוייקט השו"ת המקוון 344,126 מקורות


1

ישעיהו פרק לג

 אוֹכֵלָה מִי יָגוּר לָנוּ מוֹקְדֵי עוֹלָם:(טו) הֹלֵךְ צְדָקוֹת וְדֹבֵר מֵישָׁרִים מֹאֵס בְּבֶצַע מַעֲשַׁקּוֹת נֹעֵר כַּפָּיו מִתְּמֹךְ בַּשֹּׁחַד אֹטֵם אָזְנוֹ מִשְּׁמֹעַ דָּמִים וְעֹצֵם עֵינָיו מֵרְאוֹת בְּרָע:(טז) הוּא מְרוֹמִים יִשְׁכֹּן מְצָדוֹת סְלָעִים מִשְׂגַּבּוֹ לַחְמוֹ נִתָּן מֵימָיו נֶאֱמָנִים:(יז) מֶלֶךְ בְּיָפְיוֹ תֶּחֱזֶינָה עֵינֶיךָ תִּרְאֶינָה אֶרֶץ מַרְחַקִּים:(יח) לִבְּךָ יֶהְגֶּה אֵימָה אַיֵּה סֹפֵר אַיֵּה שֹׁקֵל אַיֵּה סֹפֵר אֶת הַמִּגְדָּלִים:(יט) אֶת עַם נוֹעָז לֹא תִרְאֶה עַם עִמְקֵי שָׂפָה מִשְּׁמוֹעַ נִלְעַג לָשׁוֹן אֵין בִּינָה:(כ) חֲזֵה צִיּוֹן קִרְיַת מוֹעֲדֵנוּ עֵינֶיךָ תִרְאֶינָה יְרוּשָׁלִַם נָוֶה שַׁאֲנָן אֹהֶל בַּל יִצְעָן בַּל יִסַּע יְתֵדֹתָיו לָנֶצַח וְכָל חֲבָלָיו בַּל יִנָּתֵקוּ:(כא) כִּי אִם שָׁם אַדִּיר יְקֹוָק לָנוּ מְקוֹם

2

ירמיהו פרק ח

 מִקּוֹל מִצְהֲלוֹת אַבִּירָיו רָעֲשָׁה כָּל הָאָרֶץ וַיָּבוֹאוּ וַיֹּאכְלוּ אֶרֶץ וּמְלוֹאָהּ עִיר וְיֹשְׁבֵי בָהּ: ס(יז) כִּי הִנְנִי מְשַׁלֵּחַ בָּכֶם נְחָשִׁים צִפְעֹנִים אֲשֶׁר אֵין לָהֶם לָחַשׁ וְנִשְּׁכוּ אֶתְכֶם נְאֻם יְקֹוָק: ס(יח) מַבְלִיגִיתִי עֲלֵי יָגוֹן עָלַי לִבִּי דַוָּי:(יט) הִנֵּה קוֹל שַׁוְעַת בַּת עַמִּי מֵאֶרֶץ מַרְחַקִּים הַיקֹוָק אֵין בְּצִיּוֹן אִם מַלְכָּהּ אֵין בָּהּ מַדּוּעַ הִכְעִסוּנִי בִּפְסִלֵיהֶם בְּהַבְלֵי נֵכָר:(כ) עָבַר קָצִיר כָּלָה קָיִץ וַאֲנַחְנוּ לוֹא נוֹשָׁעְנוּ:(כא) עַל שֶׁבֶר בַּת עַמִּי הָשְׁבָּרְתִּי קָדַרְתִּי שַׁמָּה הֶחֱזִקָתְנִי:(כב) הַצֳרִי אֵין בְּגִלְעָד אִם רֹפֵא אֵין שָׁם כִּי מַדּוּעַ לֹא עָלְתָה אֲרֻכַת בַּת עַמִּי:(כג) מִי יִתֵּן רֹאשִׁי מַיִם וְעֵינִי מְקוֹר דִּמְעָה וְאֶבְכֶּה יוֹמָם וָלַיְלָה

3

ויקרא רבה (וילנא) פרשת אחרי מות פרשה כג

 הוא מאבד סימניו.יג ר' מנשיה בר בריה דרבי יהושע בן לוי אמר מצינו שכל מי שרואה דבר ערוה ואינו זן עיניו ממנה זוכה להקביל פני השכינה מאי טעמא (ישעיה לג) ועוצם עיניו מראות ברע מה כתיב בתריה (שם /ישעיהו ל"ג/) מלך ביפיו תחזינה עיניך תראינה ארץ מרחקים.

4

איכה רבה (וילנא) פתיחתות

 לב רבי חנינא פתח הכי (שם /ירמיהו/ ח') מבליגיתי עלי יגון עלי לבי דוי, מהו מבליגיתי, מבלי הוגין בתורה לקיים מצות ומעשים טובים, עשיתי ביתי גיתי ואעפ"כ, עלי לבי דוי, על בית המקדש, הה"ד על זה היה דוה לבנו וגו' דכתיב (שם /ירמיהו ח'/) הנה קול שועת בת עמי מארץ מרחקים, א"ר יוחנן דבור זה משמש שלשה לשונות, זעקה שועה נאקה, זעקה דכתיב (שמות ב') ויאנחו בני ישראל מן העבודה ויזעקו ותעל שועתם, שועה, דכתיב קול שועת בת עמי, נאקה, דכתיב (שם =מלכים ב'=) וישמע אלהים את נאקתם, רבי הונא רבה דצפורין אומר לשון פרפור הוא הה"ד (יחזקאל ל') ונאק

5

איכה רבה (בובר) פתיחתא לב

 לברבי חנינא פתח. מבליגיתי עלי יגון עלי לבי דוי (ירמי' ח יח). מהו מבליגיתי, מבלי הוגין בתורה לקיים מצות ומעשים טובים, עשיתי ביתי גיתי ואעפ"כ עלי לבי דוי, על בית המקדש, הה"ד על זה היה דוה לבנו וגו' (איכה ה יז). הנה קול שועת בת עמי מארץ מרחקים (ירמי' שם /ח'/ יט). א"ר יוחנן דבור זה משמש שלשה לשונות, זעקה שועה נאקה. זעקה, דכתיב ויאנחו בני ישראל מן העבודה ויזעקו ותעל שועתם (שמות ב כג). שועה, דכתיב קול שועת בת עמי (ירמי' שם /ח'/). נאקה, דכתיב וישמע אלהים את נאקתם (שמות ב כד). ר' הונא רבה דצפורין אמר לשון

6

מדרש זוטא - שיר השירים (בובר) פרשה א

 מכלי אל כלי וריחו הולך ומראהו נאה, כך דברי תורה.ד"א שמן תורק שמך, אם עשית את התורה שנמשלה לשמן הטוב, שמך הולך עד סוף העולם, האומות אוהבין אותך, על כן עלמות אהבוך. ד"א שמן תורק שמך, על כל השמנים והברכות שאמרתי לתן לכם לעתיד לבא בשביל (שהוא) שהמלכיות מרחקים אתכם ומבקשים להרוג אתכם ולהחטיאכם לפני, ואתם מורדים עליהם ומבקשים תורתי ומקיימים אותה. ומנין שנמשלו המלכיות כשאול וכמות, שנאמר מיד שאול אפדם ממות אגאלם (הושע י"ג י"ד), ומנין אף ברוחות רעות, שנאמר אהי דברך מות אהי קטבך שאול (שם שם /הושע י"ג/), ומנין אף בגובאי, שנאמר והנה יוצר (גובאי) [גובי]

7

תנא דבי אליהו אליהו רבה (איש שלום) פרשה יד

 אני הוא שנהרגתם עלי, אתם כמותי ואני כמותכם, מה אני חי לעולם חי וקיים לעולמי עולמים, אף אתם תהיו חיים וקיימים לעולם ולעולמי עולמים, שנאמר מלך ביפיו תחזינה עיניך (ישעיה ל"ג י"ז), שלמה לפני הקב"ה, אמר ישעיה לפני הקב"ה רבון העולמים בי אין לך בדברי תורה תחזינה עיניך, תראינה ארץ מרחקים, אלו הלכות שהיו בדעתו של הקב"ה תשע מאות ושבעים וארבעה דורות קודם שיברא העולם, ובא ואמר להן לישראל. (עיניך) [ועיניכם] תראינה (מלאכי א' ה'), זו מדת הדין, ואתם תאמרו יגדל ה' (שם /מלאכי א'/), אילו הודיות הייסורין, וכך אמר להם הקב"ה לישראל, בניי קראו את המקרא ושנו את המשנה

8

שכל טוב (בובר) בראשית פרשת לך לך פרק יז

 רעדה חניפים (שם), אמרו מי יגור לנו אש אכלה (שם), כאברהם שניצל מן האש ומדבק באש אוכלה אש, מי יגור לנו מוקדי עולם (שם), שעה אחת ודאי אין חפץ בדור זולתי בצדיק זה, הוא מרומים ישכון (שם שם יו), ראוי לעלות למעלה מכיפת הרקיע, מלך ביפיו תחזינה עיניך תראנה ארץ מרחקים (שם שם יז). רבותינו אנשי עיר הקודש דרשו מקרא זה באברהם, שנגלה עליו מלכו בכבודו והראהו מתן שכרו ופרענות ארץ סדום ועמורה שנתרחקו מלפניו:

9

פירוש הסולם לזוהר - שמות פרשת פקודי היכל ה' דסט"א שאול כנגד השם ערל

 להכניע את ישראל, ואז אלו הברכות שיורדות מלמעלה מצד ימין יונקים אותם שאר העמים, וז"ש שאמרה השכינה, שמוני נוטרה את הכרמים, אלו שאר העמים. כרמי שלי לא נטרתי, שהם ישראל הנקראים כרם השכינה, משום ששאר העמים משכו אותה, את השכינה, בתוכם, על ידי אלו החסדים שעושים עם בני אדם. וישראל מרחקים אותם מתוכם, משום שאינם עוסקים בחסדים כשאר העמים.[אות תתקא] ותחות אלין רוחין וכו': ותחת אלו הרוחות עומדים כל אלו הנקראים ערלה, זמורי ערלה, ענפי ערלה. (עי' אות תס"ט) ולמעלה מהם ממונה אחד שנקרא גז"ר דיני"א, וזהו עומד על כל אלו שאינם שומרים שני ערלה של אילנות, ועל כל

10

פירוש הסולם לזוהר - דברים האדרא זוטא קדישא מאמר אור הפנים דז"א

 ואדום, הן עדות לאבא ואמא, כלומר, שבהן מאירים המוחין דחכמה ובינה שבאו"א המאירים בפנים דז"א. שנקראים עדות, מלשון עדן, שהוא חכמה. הם עדות על הירושה שירש מאו"א ואוחז בהם. (ועי' משפטים אות תקכ"ו) כי ב' מוחין חו"ב, נקראים אחסנתא דאבא ואמא, (כנ"ל אות פ"ט ע"ש). והנה בברייתא שלנו העמדנו כמה מרחקים בין לבן לאדום, ועם כל זה, הם נכללים בז"א כאחד בצד הלבן. כלומר בשליטת הלבן, שהוא חסד. פרסי, פירושו מרחקים והבדלים. מלשון פרסאות.פירוש. שנאמר באור פני מלך חיים. וכן יאר ה' פניו אליך. וזה יורה על הארת חכמה ובינה שז"א מקבל מאו"א, שמאיר לישראל. וזהו עדות לישראל, שהקב"ה

1234567891011121314151617181920