מינקת

מינקת מופיע בפרויקט השו"ת

  


נמצאו 1256 מקורות עבור מינקת. להלן תוצאות 1 - 10

בפרוייקט השו"ת המקוון 344,126 מקורות


1

בראשית פרשת וישלח פרק לה

 עַל הֶעָרִים אֲשֶׁר סְבִיבוֹתֵיהֶם וְלֹא רָדְפוּ אַחֲרֵי בְּנֵי יַעֲקֹב:(ו) וַיָּבֹא יַעֲקֹב לוּזָה אֲשֶׁר בְּאֶרֶץ כְּנַעַן הִוא בֵּית אֵל הוּא וְכָל הָעָם אֲשֶׁר עִמּוֹ:(ז) וַיִּבֶן שָׁם מִזְבֵּחַ וַיִּקְרָא לַמָּקוֹם אֵל בֵּית אֵל כִּי שָׁם נִגְלוּ אֵלָיו הָאֱלֹהִים בְּבָרְחוֹ מִפְּנֵי אָחִיו:(ח) וַתָּמָת דְּבֹרָה מֵינֶקֶת רִבְקָה וַתִּקָּבֵר מִתַּחַת לְבֵית אֵל תַּחַת הָאַלּוֹן וַיִּקְרָא שְׁמוֹ אַלּוֹן בָּכוּת: פ(ט) וַיֵּרָא אֱלֹהִים אֶל יַעֲקֹב עוֹד בְּבֹאוֹ מִפַּדַּן אֲרָם וַיְבָרֶךְ אֹתוֹ:(י) וַיֹּאמֶר לוֹ אֱלֹהִים שִׁמְךָ יַעֲקֹב לֹא יִקָּרֵא שִׁמְךָ עוֹד יַעֲקֹב כִּי אִם יִשְׂרָאֵל יִהְיֶה שְׁמֶךָ וַיִּקְרָא אֶת שְׁמוֹ יִשְׂרָאֵל:(יא) וַיֹּאמֶר לוֹ אֱלֹהִים אֲנִי אֵל שַׁדַּי פְּרֵה וּרְבֵה גּוֹי וּקְהַל גּוֹיִם

2

שמות פרשת שמות פרק ב

 ה) וַתֵּרֶד בַּת פַּרְעֹה לִרְחֹץ עַל הַיְאֹר וְנַעֲרֹתֶיהָ הֹלְכֹת עַל יַד הַיְאֹר וַתֵּרֶא אֶת הַתֵּבָה בְּתוֹךְ הַסּוּף וַתִּשְׁלַח אֶת אֲמָתָהּ וַתִּקָּחֶהָ:(ו) וַתִּפְתַּח וַתִּרְאֵהוּ אֶת הַיֶּלֶד וְהִנֵּה נַעַר בֹּכֶה וַתַּחְמֹל עָלָיו וַתֹּאמֶר מִיַּלְדֵי הָעִבְרִים זֶה:(ז) וַתֹּאמֶר אֲחֹתוֹ אֶל בַּת פַּרְעֹה הַאֵלֵךְ וְקָרָאתִי לָךְ אִשָּׁה מֵינֶקֶת מִן הָעִבְרִיֹּת וְתֵינִק לָךְ אֶת הַיָּלֶד:(ח) וַתֹּאמֶר לָהּ בַּת פַּרְעֹה לֵכִי וַתֵּלֶךְ הָעַלְמָה וַתִּקְרָא אֶת אֵם הַיָּלֶד:(ט) וַתֹּאמֶר לָהּ בַּת פַּרְעֹה הֵילִיכִי אֶת הַיֶּלֶד הַזֶּה וְהֵינִקִהוּ לִי וַאֲנִי אֶתֵּן אֶת שְׂכָרֵךְ וַתִּקַּח הָאִשָּׁה הַיֶּלֶד וַתְּנִיקֵהוּ:(י) וַיִּגְדַּל הַיֶּלֶד וַתְּבִאֵהוּ לְבַת פַּרְעֹה וַיְהִי לָהּ לְבֵן וַתִּקְרָא שְׁמוֹ מֹשֶׁה וַתֹּאמֶר כִּי מִן הַמַּיִם מְשִׁיתִהוּ:

3

תוספתא מסכת נדה (צוקרמאנדל) פרק ב

 וארבעה חודש מטמאה מעת לעת לפכך אם מניקת והולכת אפילו חמש שנים דייה שעתה דברי ר' מאיר ר' יהודה ר' יוסי ור' שמעון אומרים אין דייה שעתה אלא עשרים וארבעה חדש לפכך אם מניקה והולכת אפילו ארבע וחמש שנים אין לה אלא עשרים וארבע חדש: הלכה במינקת שמת בעלה הרי זו לא תיארס ולא תינשא עד שיהיו לה עשרים וארבעה חדש דברי ר' מאיר ר' יהודה אומר שמנה עשר חדש ר' יונתן בן יוסף אומר בית שמאי אומרים עשרים וארבעה חדש ובית הלל אומרים שמנה עשר חדש אמר רבן שמעון בן גמליאל לדברי האומר עשרים וארבעה חדש מותרת לינשא

4

בראשית רבה (וילנא) פרשת וישלח פרשה פא

 לחצור, דכתיב (יהושע יא) רק כל הערים העומדות על תלם לא שרפם ישראל זולתי את חצור לבדה שרף יהושע, ר' אלעזר אמר במסורת שרפה, הקב"ה אמר למשה ומשה אמר ליהושע, ויבא יעקב לוזה, שכל מי שנכנס לתוכה הרטיב מצות ומעשים טובים כלוז.ה [לה, ח] ותמת דבורה מינקת רבקה וגו' ויקרא שמו אלון בכות, ר' שמואל בר נחמן אמר לשון יונית הוא אלון אחר, עד שהוא משמר אבלה של דבורה באה ליה בשורתא שמתה אמו, הה"ד וירא אלהים אל יעקב וגו' ויברך אותו, מהו ברכה ברכו ר' אחא בשם ר' יונתן אמר ברכת אבלים ברכו.

5

בראשית רבה (תיאודור-אלבק) פרשת נח פרשה ל

 כא), יוסף זן ופירנס ויכלכל יוסף וגו' (שם /בראשית/ מז יב)], משה זן ופירנס [כל מ' שנה במדבר, איוב זן ופירנס ואוכל פתי לבדי וגו' (איוב לא יז) שמא לא אכל יתום ממנה אתמהא], מרדכי זן ופירנס אתמהא, אמר ר' יודן פעם אחת חיזר על כל המניקות לא מצא לאסתר מינקת והיה מניקה הוא, ר' ברכיה ר' אבהו בשם ר' אלעזר בא לו חלב והיה מניקה, כדדרשה ר' אבהו גחך ציבורה, אמר לון ולא מתניתה היא ר' שמעון בן אלעזר א' חלב הזכר טהור.בדורותיו ר' יודה ור' נחמיה ר' יודה אמר בדורותיו היה צדיק, אילו היה בדורו שלמשה או

6

שמות רבה (שנאן) פרשת שמות פרשה א

 בז' באדר נולד משה. על דעתיה דמאן דאמר בו' בסיון הושלך משה ליאור - ניחא. אלא למאן דאמר בכ"א בניסן לא ניחא! אותה שנה מעוברת היתה, רובו של ראשון ורובו של אחרון ואמצעי שלם - תלתא ירחין חשיב להון.א, כה ותאמר אחתו אל בת פרעה [האלך וקראתי לך אשה מינקת מן העבריות] (/שמות/ ב'). למה אמרה מרים מן העבריות? וכי אסור היה למשה לינק מחלב הנוכריות? לא כן תנינן: בת ישראל לא תניק בנה של נכרית, אבל נכרית בנה של ישראל מניקת ברשותה? אלא למה אמרה כן - לפי שהחזירתו על כל המצריות ופסל אותן. ולמה פסלן? אמר הקב"ה: פה שעתיד לדבר

7

פסיקתא דרב כהנא (מנדלבוים) פיסקא ג - זכור

 מת, יצחק עיניו כהות יושב בתוך הבית, יעקב ברח מפני עשו, יפוק עשו רשיעא קומה, דיהוון בירייתא אמרין ליטין ביזייתא דהכדין איינקון. מה עשו, הוציאו אותה בלילה. א"ר יוסי בר' חנינה ולפי שלא יצאת מיטתה ברבים אף הכתובים לא פירשו את מיתתה אלא מן הצד, הדא היא דכת' ותמת דברה מינקת רבקה (בראשית לה: ח), ויקרא שמו אלון בכות (שם /בראשית ל"ה/), מהוא אלון, ר' שמו' בר' נחמן בשם ר' יונתן לשון יווני הוא, אלון אידי, אלון בכות, שתי בכיות. עד שיעקב יושב ומשמר אבלה של מיניקתו באת לו בשורת אמו, הדה היא דכת' וירא אלהים אל יעקב עוד בבואו

8

מדרש תנחומא (בובר) פרשת חיי שרה

 בעשרים וארבעה תכשיטין, ולא עוד אלא שאחז בידה והוליכה אצל אדם. אמר ר' אבין הלוי ברבי אשרי עירוני שכך ראה המלך אוחז בידה ומוליכה לו לבית, שנאמר ויביאה אל האדם (בראשית ב כב), הוי כל ארחות ה' חסד ואמת, הרי תחילת של תורה חסד, ואמצעיתה חסד מנין, שנאמר ותמת דבורה מינקת רבקה (שם /בראשית/ לה ח), כיון שמתה מה כתיב, ויקרא שמו אלון בכות (שם /בראשית ל"ה ח'/), והיה יעקב יושב ובוכה עליה, אמר הקב"ה יהא יעקב יושב ומצטער, נראה לו פנים, שנאמר וירא אלהים אל יעקב עוד וגו' (שם שם /בראשית ל"ה/ ט). וסופה חסד ממשה, שכשנסתלק קבר אותו,

9

מדרש תנחומא (בובר) פרשת כי תצא

 קומה, אברהם מת, יצחק עיניו כהות ויושב בבית, יעקב הלך לפדן ארם, יפוק עשו רשיעא קומה, ויימרון ברייתא, לייטין בזייה דהדין יינקין, (פי' ארורין שדים שהניקו כזה), מה עשו הוציאו מיטתה בלילה, אמר ר' יוסי בר חנינא לפי שהוציאו מיטתה בלילה, לא פירשה הכתוב אלא מן הצד, דכתיב ותמת דבורה מינקת רבקה וגו' [ויקרא שמו אלון בכות] (שם /בראשית/ לה ח), מהו אלון בכות, שתי בכיות, עד שיעקב יושב ומשמר אבלה של (מיניקתו) [מניקתה], באתה לו בשורה של אמו, הה"ד וירא אלהים אל יעקב עוד [וגו'] ויברך אותו (שם שם /בראשית ל"ה/ ט), מה ברכה ברכו, ברכת אבלים ברכו, אמר

10

מדרש תנחומא (ורשא) פרשת כי תצא

 עשו רשיעא קמה וימרון לייטון בריאתא בזייתא כדין ינקה מה עשו הוציאו מטתה בלילה שלא יהא עשו יוצא לפניה ויהיו הכל אומרים ארורים שדים שהניקו רשע זה, אמר רבי יוסי ב"ר חנינא לפי שהוציאו מטתה בלילה לפיכך לא פירשו הכתובים מיתתה אלא מן הצד שנאמר (שם /בראשית/ לה) ותמת דבורה מינקת רבקה וגו' ויקרא שמו אלון בכות שבכו שתי בכיות עד שיעקב יושב ומשמר אצל מניקתה באה לו בשורת אמו שנאמר (שם /בראשית ל"ה/) וירא אלהים אל יעקב בפדן ארם ויברך אותו, מה ברכה ברכו ברכת אבלים לכך כתיב (תהלים קט) וחטאת אמו אל תמח, אמר הקב"ה אבוהי שלים ליה

1234567891011121314151617181920