חבלה

חבלה מופיע בפרויקט השו"ת

  


נמצאו 1521 מקורות עבור חבלה. להלן תוצאות 1 - 10

בפרוייקט השו"ת המקוון 344,126 מקורות


1

איוב פרק יז

 איוב פרק יז(א) רוּחִי חֻבָּלָה יָמַי נִזְעָכוּ קְבָרִים לִי:(ב) אִם לֹא הֲתֻלִים עִמָּדִי וּבְהַמְּרוֹתָם תָּלַן עֵינִי:(ג) שִׂימָה נָּא עָרְבֵנִי עִמָּךְ מִי הוּא לְיָדִי יִתָּקֵעַ:(ד) כִּי לִבָּם צָפַנְתָּ מִשָּׂכֶל עַל כֵּן לֹא תְרֹמֵם:(ה) לְחֵלֶק יַגִּיד רֵעִים וְעֵינֵי בָנָיו תִּכְלֶנָה:(ו) וְהִצִּגַנִי לִמְשֹׁל עַמִּים וְתֹפֶת לְפָנִים אֶהְיֶה:(ז) וַתֵּכַהּ מִכַּעַשׂ עֵינִי וִיצֻרַי כַּצֵּל כֻּלָּם:(ח) יָשֹׁמּוּ יְשָׁרִים עַל זֹאת וְנָקִי עַל חָנֵף יִתְעֹרָר:(ט) וְיֹאחֵז צַדִּיק דַּרְכּוֹ וּטֳהָר יָדַיִם יֹסִיף אֹמֶץ:(י) וְאוּלָם כֻּלָּם תָּשֻׁבוּ וּבֹאוּ נָא וְלֹא אֶמְצָא בָכֶם חָכָם:(יא) יָמַי עָבְרוּ זִמֹּתַי נִתְּקוּ מוֹרָשֵׁי לְבָבִי:(יב) לַיְלָה לְיוֹם יָשִׂימוּ אוֹר קָרוֹב מִפְּנֵי חֹשֶׁךְ:(יג)

2

שיר השירים פרק ח

 בֵּית אִמִּי תְּלַמְּדֵנִי אַשְׁקְךָ מִיַּיִן הָרֶקַח מֵעֲסִיס רִמֹּנִי:(ג) שְׂמֹאלוֹ תַּחַת רֹאשִׁי וִימִינוֹ תְּחַבְּקֵנִי:(ד) הִשְׁבַּעְתִּי אֶתְכֶם בְּנוֹת יְרוּשָׁלִָם מַה תָּעִירוּ וּמַה תְּעֹרְרוּ אֶת הָאַהֲבָה עַד שֶׁתֶּחְפָּץ: ס(ה) מִי זֹאת עֹלָה מִן הַמִּדְבָּר מִתְרַפֶּקֶת עַל דּוֹדָהּ תַּחַת הַתַּפּוּחַ עוֹרַרְתִּיךָ שָׁמָּה חִבְּלַתְךָ אִמֶּךָ שָׁמָּה חִבְּלָה יְלָדַתְךָ:(ו) שִׂימֵנִי כַחוֹתָם עַל לִבֶּךָ כַּחוֹתָם עַל זְרוֹעֶךָ כִּי עַזָּה כַמָּוֶת אַהֲבָה קָשָׁה כִשְׁאוֹל קִנְאָה רְשָׁפֶיהָ רִשְׁפֵּי אֵשׁ שַׁלְהֶבֶתְיָה:(ז) מַיִם רַבִּים לֹא יוּכְלוּ לְכַבּוֹת אֶת הָאַהֲבָה וּנְהָרוֹת לֹא יִשְׁטְפוּהָ אִם יִתֵּן אִישׁ אֶת כָּל הוֹן בֵּיתוֹ בָּאַהֲבָה בּוֹז יָבוּזוּ לוֹ: ס(ח) אָחוֹת לָנוּ קְטַנָּה וְשָׁדַיִם אֵין לָהּ מַה נַּעֲשֶׂה לַאֲחֹתֵנוּ בַּיּוֹם שֶׁיְּדֻבַּר

3

תוספתא מסכת כתובות (ליברמן) פרק יא

 לישב בו אין היורשין חייבין לבנותו הלכה זהאומ' תנו בית ארמלות לבתי אין נותנין לה אלא אם כן קבלה עליה לישב בתוכו ויכולין יורשין לעכב על ידה שמא תשכירנו לאחר לפיכך אם מתה הן יורשין אותה הלכה חהמלוה את חבירו על גבי חבלה ואבדה חבלה גובה משאר נכסים אם אמ' לו על מנת שאין לך פרעון אלא מזו אין גובה משאר נכסים העושה שדהו הפותיקי לכתובת אשתו ושטפה נהר גובה משאר נכסים אם אמ' לה על מנת שאין לך פרעון אלא מזו אין גובה משאר נכסים

4

מסכתות קטנות מסכת שמחות דרבי חייה פרק ד

 עלי עשור ועלי נבל עלי הגיון בכנור, והי, הווה היא לרשעים לעתיד לבוא, שנאמר הווה על הווה תבוא. רבי אליעזר בנו של רבי יוסי הגלילי אומר הרי הוא אומר והסירותי את כפי וראית את אחורי ופני לא יראו, אחורי בעולם הזה, ופני לעולם הבא, אוי להן לרשעים שהן נמסרין למלאכי חבלה, אבל הצדיקים, והלך לפניך צדקך. רבי שמעון בן מנסיא אומר בשלשה עשר מקומות כתב אוי אוי, ובשלשה עשר מקומות כתב אשרי, אוי להן לרשעים שהן מבטלין את דבריהן, אשריהם הצדיקים שהן מקיימין את דבריהן.

5

מסכתות קטנות מסכת שמחות ספר חיבוט הקבר פרק א

 אומר לו, הללו שאתה רואה נוצרו כמותך בתוך מעי אמן, ויצאו לעולם ושמרו חוקות ומצות של הב"ה. ולכך זכו לטובה זו, ואתה דע לך שסופך לצאת לעולם, ואם תזכה ותשמור את התורה תזכה לישיבתן של אלו, ואם לאו דע שתזכה למקום אחר. ולערב מוליכו לגיהנם ומראה לו את הרשעים, שמלאכי חבלה משדידין אותם במקלות אש, וקורין וי וי, ואין מרחמין עליהם. אומ' המלאך לאותו הרוח, תדע לך מי הן אלו הנשרפין, ואומ' לו לאו, אומ' לו הללו נוצרו כמותך, ויצאו לעולם ולא שמרו מצות הב"ה וחקותיו, לכך באו לחרפה זו, ואתה דע לך שסופך לצאת לעולם, והוי צדיק ולא רשע,

6

תלמוד ירושלמי (וילנא) מסכת שבועות פרק ו

 רבי יסא ביורשיו היא מתני' בין שניהם אינה זזה מבין שניהם לעולם אם המשביע משביע לשקר סוף לצאת עליו אם הנשבע נשבע לשקר סוף לצאת עליו. מאי טעמא [זכריה ה ד] הוצאתיה נאם ה' צבאות ובאה אל בית הגנב ואל בית הנשבע בשמי לשקר וגו'. א"ר שמואל בר נחמן מלאכי חבלה אין להן קפיצין ומה טעמא [איוב א ז] משוט בארץ ומתהלך בה ברם הכא וכלתו את עציו ואת אבניו. בא וראה דברים שאין האש שורפן שבועת שוא מכלתן ר' יונה אמר על שקר ר' יוסי אומר אף על האמת. חגיי דריש כהדא דר' יוסי עובדא הוה בחדא איתא דאזלת

7

תלמוד ירושלמי (וילנא) מסכת תענית פרק ב

 למלך שהיו לו שני ליגיונות קשים אמר המלך אם דרים הן עמי במדינה עכשיו בני המדינה מכעיסין אותי והן עומדין אותן אלא הריני משלחן לדרך רחוקה שאם הכעיסו אותי בני המדינה עד שאני משלח אחריהם בני המדינה מפייסים אותי ואני מקבל פיוסן כך אמר הקדוש ברוך הוא אף וחמה מלאכי חבלה הן הרי אני משלחן לדרך רחוקה שאם מכעיסין אותי ישראל עד שאני משלח אצלן ומביאין ישראל עושין תשובה ואני מקבל תשובתם הה"ד [ישעי' יג ה] באים מארץ מרחק מקצה השמים וגו'. אמר ר' יצחק ולא עוד אלא שנעל בפניהן הה"ד [ירמי' נ כה] פתח ה' את אוצרו ויוצא את

8

ספרי זוטא פרק ו

 והלך לפניך צדקך כבוד ה' יאספך (שם /ישעיה/ נח ח) ולא עוד אלא שהן מקלסים לפניהם ואומרים יבוא שלום ינוחו על משכבותם הולך נכחו. ד"א אתה אומר חביב הוא השלום שאלו ברא הקב"ה מדה יפה יתר מן השלום מנעה מן הרשעים שבשעה שהן נפטרין מן העולם שלש כיתות של מלאכי חבלה מקדימות אותן הראשונה אומרת אין שלום השנייה אומרת אמר ה' לרשעים (שם /ישעיה/ נז כא) השלישית אומרת למעצבה תשכבון (שם /ישעיה/ נ יא) ואם לא דיין לרשעים שמיתתן בידי מחבלים שנ' ותקרב לשחת נפשו וחיתו לממתים (איוב לג כב) יהדפוהו מאור אל חשך ומתבל ינדוהו (שם /איוב/ יח יח)

9

ספרי זוטא פרק כז

 אותן עד שהיו בחיים ת"ל כבוד ה' יאספך מלמד שהמקום נכנס בנשמותיהם של צדיקים וכונסן בנחת רוח בכבוד שכן אביגיל אומרת לדוד ברוח הקדש והיתה נפש אדוני צרורה בצרור החיים (שמואל א' כה כט) יכול אף של רשעים כן ת"ל ואת נפש אויביך יקלענה בכף הקלע מגיד שהוא מוסרן למלאכי חבלה והן מצערין אותן ושומטין את נשמתן שנא' ותקרב לשחת נפשו וחייתו לממתים (איוב לג כב): עלה אל הר העברים, עליה היא לך ולא ירידה: וראה את הארץ, יכול שלא בבקשה ושלא בתחנה ת"ל ואתחנן אל י"י (דברים ג כג) גדולה ראייה שנ' במשה מראייה שנ' באברהם באברהם מהוא אומ'

10

בראשית רבה (תיאודור-אלבק) פרשת לך לך פרשה לט

 שאין אתה מביא מבול לעולם, מה אתה מערים על השבועה אתמהא, מבול שלמים אי אתה מביא אלא מבול שלאש, אם כן לא יצאת ידי השבועה, אמר ר' לוי השופט כל הארץ לא יעשה משפט (שם שם /בראשית י"ח/) אם עולם אתה מבקש אין דין ואם דין אין עולם, אתה תופש חבלה בתרין ראשוי, בעי עלמא ובעי דינא, ואם לית את מותרה ציבחר לית עלמא קאים, אמר לו הקב"ה אברהם אהבת צדק ותשנא רשע על כן משחך אלהים אלהיך שמן ששון מחביריך מנח ועד אצלך עשרה דורות ומכולם לא דברתי אלא עמך ויאמר י"י אל אברם.ומה כת' למעלה מן העיניין

1234567891011121314151617181920